I find my lack of faith disturbing

Olen huolestunut viimeaikaisesta kehityksestä. Olen pitänyt itseäni totaalisena Star Wars -fanina ikuisuuden, mutta nyt huomasin, etten ole seurannut saagan kehitystä viime aikoina lähes ollenkaan. Vuoden takainen Clone Wars -animaatioelokuva oli minulle suuri pettymys, enkä osannut oikein suhtautua koko elokuvaan muuten kuin hohhoijaa -asenteella.

Nyt huomasin, että -hups!- Clone Warsia on sen vekkulin Genndy Tartakovskyn 2d-telkkusarjan jälkeen tehty jo yksi kausi tuota elokuvan tyyppistä telkkusarjaa ja se on Suomessakin tulossa dvd:lle lähiaikoina. Tähtien sodan luoja George Lucas on sanonut jatkavansa sarjan tekoa ainakin 100 episodin verran, riippumatta sen suosiosta.

 
Miksi minua ei enää kiinnosta? Edelleenkin rakastan vanhaa leffatrilogiaa, eikä uudessakaan trilogiassa ole paljon pahaa sanottavaa. Lisäksi olen aikamoisen läjän lukenut expanded universea ihan näin aikuisiällä, mutta jostain syystä nämä animaatiot eivät ole saaneet minua syttymään. Olenko tullut vanhaksi? Vai onko näistä uusista Tähtien sodista vain kadonnut se alkuperäinen magia? Isn't the Force strong with me anymore?

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Naisista elokuvissa - Bechdelin testi

Elokuva-arvostelu: Kuninkaan puhe - The King's Speech (2010)

Tapani Maskulan haastattelusta Filmihullussa 5-6/2010